Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Hundetræning og adfærd

Offentlig gruppe aktiv for 2 år, 6 måneder siden

Hundetræning og adfærd

Min hund kan ikke lide at køre bil (3 indlæg)

• Profile picture of Nemo Nemo sagde for 6 år, 6 måneder siden:

Hej. Jeg har et problem, som jeg håber, at i kan hjælpe med.

Min hund er meget lidt begejstret for at køre bil. Faktisk sætter han sig ned og ryster, når han finder ud af, at han skal op i bilen. Hvordan kan jeg løse dette problem?

Skal jeg alligevel løfte ham op i bilen, give ham godbidder, lade være med at køre nogen steder og lade ham komme ud af bilen igen? Kan det træne ham til bedre at kunne lide bilen? Min hund er 9 måneder gammel og det er kun de sidste 3 måneder, han har været utryg ved bilen. Håber i har nogle ideer!

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 6 år, 6 måneder siden:

Du kan måske vente med at give ham godbidder til når han kommer ud af bilen igen, så det er en belønning for at have været der. Ellers synes jeg din plan lyder god.

• Profile picture of Maja Maja sagde for 6 år siden:

Det er et meget normalt problem hos hunde. Men mange oplever at hvis du sætter musik på radioen i bilen, så tier hunden stille og slapper mere af.
    Jeg synes du har fat i det helt rigtige. Start med at vende hunden til at være i bilen uden at køre nogen steder. Men det er vigtigt at du agerer som om du i virkeligheden kørte. Du kan jo ikke tage hunden op hvis du kørte bilen. Ros hunden og tal konstant til den. Den føler tryghed ved din stemme. Hvis hunden har et tæppe eller legetøj den kender, så tag det med ind, der hvor den skal sidde. I virkeligheden handler det om at du skal få den til at føle sig tryg og glemme at den er bange. Bliv ved med at øve og øv hellere flere korte gange om dagen end at blive ved med at prøve i længere tid. Håber du finder en løsning!

Fællesskab

Kalender

<< Sep 2019 >>
mtotfls
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Events