Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Hundetræning og adfærd

Offentlig gruppe aktiv for 2 år, 6 måneder siden

Hundetræning og adfærd

Indkald (5 indlæg)

• Profile picture of Lars Lars sagde for 6 år, 9 måneder siden:

Jeg søger et godt råd til at træne indkald. Det går som regel udemærket hvis Ralf (Boxer) ikke er distraheret af andre hunde eller noget mere spændende, for så gider han ikke komme.

Jeg træner det bare ved at kalde på ham og give en godbid, hvis han kommer. Problemet er hvordan jeg får ham til at komme også når der er noget mere spændende? Ralf er 2 år.

Håber i kan hjælpe mig på rette vej med et godt råd? :)

• Profile picture of Helle Helle sagde for 6 år, 9 måneder siden:

Hej Lars. Du kan måske prøve at bruge en meget lang flexline, så han har fornemmelsen af at være fri, men når du kalder ham til dig, så kan han kun komme (han har ikke noget valg, da du ellers kan trække let i snoren). Problemet er vel, at han har fundet ud af, at det er muligt at lade være med at komme?

• Profile picture of Bitten Bitten sagde for 6 år, 6 måneder siden:

Prøv at bruge nogle helt uimodståelige godbidder kun til når du kalder på ham. Det skal være noget han elsker og du skal ikke bruge dem til andet. Det hjalp for mig.

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 6 år, 5 måneder siden:

Bedre godbidder hjælper en del på Maximus’ selektive hørelse :)

• Profile picture of Anja Anja sagde for 6 år, 5 måneder siden:

Sheila havde også svært ved at abstrahere fra andre spændende ting da hun var mindre, hvilket især var et problem til hundetræning da hun løb rundt og forstyrrede de andre. Vi blev så opfordret til at bruge pølser og fiskefrikadeller, bare de billige fra netto, og dét hjalp! Nu kan vi endda bare bruge almindelige guffer, hun er jo madglad, det er dog vigtigt at variere dem ofte, da de ellers hurtigt bliver for kedelige og forudsigelige…

Fællesskab

Kalender

<< Sep 2019 >>
mtotfls
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Events