Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Hundes sygdomme og helbred

Offentlig gruppe aktiv for 2 år, 8 måneder siden

Hundes sygdomme og helbred

Pleje af hund (4 indlæg)

• Profile picture of niller niller sagde for 6 år, 8 måneder siden:

Mit spørgsmål er simpetl. Hvor meget tid bruger i andre hundeejere på at pleje jeres hund, og hvad gør i helt præcist?

Det er ret sjældent, at jeg bader min hund Emma, da jeg har læst mig frem til, at de ikke har godt af det og mister nogle olier i pelsen el.lign.

Det bliver til en børstning 1 gang om ugen, og det tager omtrent 10 minutter per gang.

Jeg vil tro, at hun får klippet negle hver anden måned.

Er der noget jeg mangler at gøre?

• Profile picture of Lizette Lizette sagde for 6 år, 8 måneder siden:

mine 3 basser får ikke ret meget pleje… bliver børstet en gang i mellem når jeg synes de fælder en del og kommer i bad et par gange eller 3 om året…
    De store vil gerne ud og bade i sommerhalvåret og ikke altid de dufter af blomster når de er færdige med at bade,da det både er åer,søer,generelt brakvand og havet de leger i

• Profile picture of Anja Anja sagde for 6 år, 8 måneder siden:

Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om tandpleje?
    Sheila får jævnligt ben fra slagteren, og så har jeg i perioder børstet hendes tænder, men der går dog længere tid i mellem…

Hun får klippet negle når de trænger. Det samme gælder bad, hun har kun fået en tur under bruseren 2-3 gange i sit liv, og det var fordi hun havde rullet sig i afføring. Ellers hopper hun i vandet i naturen, når der er mulighed for det.

Derudover bliver hun børstet godt igennem i de perioder hun fælder, og når vi hygger lidt ekstra.

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 6 år, 8 måneder siden:

Maximus får et sjældent bad, og vi holder øje med neglene. Indtil videre er de dog blevet slidt tilstrækkeligt ved gåturene, så det ikke har været nødvendigt at klippe dem. Jeg har børstet ham udenfor et par gange for at undgå, at han fælder indenfor. En loppekur er det også blevet til :)

Fællesskab

Kalender

<< Nov 2019 >>
mtotfls
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Events