Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Hundes ernæring og kost

Offentlig gruppe aktiv for 1 år, 11 måneder siden

Hundes ernæring og kost

Mad 2 eller 3 gange om dagen? (5 indlæg)

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 7 år, 5 måneder siden:

Hej. Jeg har hørt at det er godt for en hunds mave at have noget “tomgang” i løbet af en dag.

Derfor skulle det efter sigende være bedre at give hunden mad 2 gange i stedet for 3 gange dagligt.

Har i hørt noget lignende og giver i selv jeres hund mad 2 eller 3 gange om dagen og hvorfor?

• Profile picture of Maria S. Maria S. sagde for 7 år, 5 måneder siden:

Det er vigtigt for en hvalp at den får mad 3-4 gange om dagen. En hvalp har et stort energibehov, og derfor har den brug for meget foder. Men der er samtidig en begrænset mavekapacitet hos hvalpen, så det vil være nødvendigt at fodre den tit. Man fodre en hvalp i op til 6 måneders alderen tre gange om dagen. Når den bliver 6 måneder og til den er 1 år bør man fodre den to gange om dagen. Og derefter vil det være en smagssag om man vil fodre hvalpen 1 eller 2 gange dagligt. Vi fodrede Kayla 3 gange om dagen indtil hun var cirka 5 måneder, og nu, hvor hun er 7 måneder, der får hun 2 gange om dagen. Man er vel jo på arbejde ;)

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 7 år, 5 måneder siden:

Hej Maria. Tak for dit gode svar. Max er 7 måneder, så det passer fint med, at jeg kan sætte ham ned til 2 gange mad om dagen ifølge dit svar – så det vil jeg prøve :)

• Profile picture of Lizette Lizette sagde for 7 år, 3 måneder siden:

uh,synes sgu det er så længe siden jeg ikke kan huske det…. men mine hunde er også voksne og får morgen og aften. Kun den mindste der får en gang om dagen. Han spiser ikke så meget men skal også kun have 50 g foder om dagen

• Profile picture of Jan Jan sagde for 7 år siden:

Vi giver vores 2 gange dagligt, men hvis man har en race som har nemmere til at få mavedrejning, kan det være en ide med 3 gange dagligt for at få minimeret mængden der er i maven, og samtidig husk at have pause efter hvert måltid, hvor hunden ikke er aktiv.

Fællesskab

Kalender

<< Jul 2020 >>
mtotfls
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Events