Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Alt om hvalpe

Offentlig gruppe aktiv for 1 år siden

Løb med hvalp? (5 indlæg)

• Profile picture of Mette Mette sagde for 7 år, 9 måneder siden:

Hej derude!

Jeg får snart en Schæferhvalp i næste måned. Hvalpen er på det tidspunkt ca. 13 uger.

Jeg kan godt lide at løbe, og jeg løber gerne 5 kilometer hver anden dag. Jeg vil gerne have min hund med ud at løbe på længere sigt.

Mit spørgsmål er hvor gammel min hvalp skal være inden den må løbe med? og om det er hensigtsmæssigt for hunden at løbe 5 km hver anden dag?

• Profile picture of Anne Bjerre Lauridsen Anne Bjerre Lauridsen sagde for 7 år, 9 måneder siden:

Hej!
    Jeg er ikke på nogen måde ekspert, men vi snakkede med Kristian Hembo fra Magtor (hundefys m.m.) om det da vi var der ude sidste år og han sagde at hunden skal være udvokset før du må løbe med den og aldrig hurtigere end at hunden kun går trav. Dette for ikke at lave skader på hundens led mens den vokser! Mit bud vil altså være at du ikke bør løbe med din schæfer før den er 1½-2 år! Og så start langsomt op ;-)
    Ha’ en dejlig dag :-)

• Profile picture of Lizette Lizette sagde for 7 år, 6 måneder siden:

og man siger at hunde kun må være ude de antal uger den er i alder, af gangen… altså 13 min max.
    og nu har schæfer racen jo ikke de bedste hofter.
    Bor en i nærheden af mig som fik en schæferhvalp i sommers som hans også startede alt for tidligt med at løbe med… synes sgu det er synd

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 7 år, 6 måneder siden:

Jeg vil også gerne løbe nogle små ture med min hund – men venter til efter, at han er fyldt to år, og så bliver det en meget rolig opstart for at se, om han overhovedet gider det :)

• Profile picture of Henrik Henrik sagde for 7 år, 6 måneder siden:

Det er bedst at vente til efter 2 år for store racer og aldrig at løbe hurtigere end let “trav”.

Fællesskab

Kalender

<< Sep 2020 >>
mtotfls
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Events