Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Alt om hvalpe

Offentlig gruppe aktiv for 1 år siden

Hvor ofte skal en hund have klippet negle? (3 indlæg)

• Profile picture of Klaus Klaus sagde for 7 år, 10 måneder siden:

Hej. Jeg er førstegangs hundeejer. Hvor ofte kan jeg forvente, at min hund skal have klippet negle? (Min hvalp er nu 5 måneder)

• Profile picture of Dogsuniverse Dogsuniverse sagde for 7 år, 10 måneder siden:

Det er faktisk ikke altid nødvendigt at klippe negle på en hund. Nogle hunde slider nemlig selv tilstrækkeligt på deres negle. Hvor stort et slid der sker på hundens negle kommer an på, hvor hårdt et underlag hunden færdes på. Har du f.eks. en relativt tung hund, som går lange ture på asfalt, så er det ikke sikkert, at du behøver klippe hundens negle. Tjek også ulve- og vildtklør, de er nemlig placeret sådan, at de ikke slides. Vær opmærksom på det i hundens første par leveår, så vil du hurtigt få et billede af, hvor ofte du bør tjekke din hunds negle.

• Profile picture of Bente Kirkegaard Jensen Bente Kirkegaard Jensen sagde for 7 år, 10 måneder siden:

Min Cairn Terrier bliver normalt trimmet hver fjerde måned, og får trimmet negle ved samme lejlighed. Han går dog mest tur i skov og græs.

Fællesskab

Kalender

<< Sep 2020 >>
mtotfls
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Events