Gruppe

Gruppe Admins

Forum emne i Alt andet

Offentlig gruppe aktiv for 2 måneder siden

Her kan du diskutere alle emner, som relaterer sig til hunde eller Dogsuniverse, men ikke passer ind i de andre Grupper.

Hvilket hundefoder? (2 indlæg)

• Profile picture of Kenneth Kenneth sagde for 1 år, 7 måneder siden:

Hej Alle

Min datter har lige overtaget en hund fra sin farfar, som ikke er i stand til at passe den mere.

Det er en Dalmatiner på 4 år ca.

Hvilket foder er bedst til den race og alder, eller kommer det også an på størrelsen?

Hvis størrelsen også er vigtig må jeg lige vende tilbage når jeg har snakket med min datter, så jeg kan fortælle hvor meget han vejer.

Jeg fandt denne hundefoder test http://testmagasinet.dk/diverse/hundefoder-test.html da jeg sad og søgte lidt, men synes at jeg trænger lidt mere konkret information.

Håber at i kan hjælpe?

Tak

• Profile picture of Jesper Jesper sagde for 1 år, 7 måneder siden:

Hej Kenneth,

Det kan være en sand jungle at finde rundt i hundefoder og den endelige sandhed er, at alle hunde reagerer individuelt på forskelligt hundefoder og at der derfor kun er én måde at finde de bedste fodertyper på; ved at prøve sig frem.

Når du skifter mellem de forskellige fodermærker, er det vigtigt at du gradvist introducerer det nye foder over en periode på f.eks. 3 – 5 uger (det er ofte angivet på foderpakkerne). I praksis skal du blande en gradvist stigende mængde af det nye foder i det gamle, indtil det gamle er opbrugt.

Mht. fodervalg har du basalt set 3 muligheder:

1. Racefoder (specielt til dalmatinere) som typisk er halvdyrt
    2. “Standard-foder” tilpasset din hunds alder, vægt og størrelse (f.eks. Royal Canin eller Hills)
    3. Billigt foder

I din situation ville jeg starte med løsning nummer 2 og skifte til nummer 1, hvis nummer 2 ikke virker. Først derefter ville jeg prøve løsning nummer 3.

Mvh. Jesper

http://www.dyrenesindkoeb.dk/

Fællesskab

Kalender

<< Apr 2017 >>
mtotfls
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30